پایگاه اینترنتی عترت طاهرین
پایگاه اینترنتی عترت طاهرین

پایگاه اینترنتی عترت طاهرین

بیانات رهبری در مورد اهل بیت


بیانات مقام معظم رهبری

مسأله ی اهل بیت علیهم السلام، یکی از مهمترین و بزرگترین مسایل اسلام مسأله  اهل بیت (علیهم الصلاه و السلام)، یکی از مهمترین و بزرگترین مسایل اسلام و در ردیف مسایل درجه ی اول این دین مقدس است . محبت اهل بیت، فریضه یی است که مسلمانان عالم از هر فرقه و وابسته به هر جریان و گروهی، آن را پذیرفته اند و به آن مباهات می کنند. ما که مفتخر به پیروی از فقه اهل بیت مکرم هستیم و دین را - اصولا و فروعا - از آنها آموخته ایم، نباید گمان کنیم که محبت اهل بیت، مخصوص ماست و نباید اشتباه کنیم و فکر کنیم که اهل بیت، فقط متعلق به ما هستند . اهل بیت متعلق به اسلامند؛ همچنان که جدشان نبی اکرم ، متعلق به اسلام بود. اهل بیت متعلق به جهان و تاریخند؛ همچنان که جدشان نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، متعلق به بشریت و تاریخ بود.

اتحاد دنیای اسلام بر محور دو نقطه ی مربوط به اهل بیت

مهم این است که دنیای اسلام می تواند بر محور دو نقطه ی مربوط به اهل بیت،اتفاق و اتحاد داشته باشد: یکی محبت است که یک امر عاطفی و عقیدتی است و مسلمین به محبت اهل بیت (علیهم السلام) امر شده اند و همه آن را قبول کرده اند . این نقطه می تواند نقطه ی تمرکز و احساسات همه ی مسلمین باشد. نقطه ی دوم، آموزش دین و تعلم معارف و احکام الهی به مثابه ی عدل قرآن و به موجب حدیث ثقلین است، که باز این حدیث را شیعه و سنی و فرق مختلف اسلامی روایت کرده اند .
این چیز مهمی است که برافراشتن پرچم اهل بیت (علیهم السلام) در دنیای اسلام، حقیقتا می تواند دنیای اسلام و مسلمین را از این دو نقطه نظر گرد هم مجتمع کند . امروز این فرصت عظیم در اختیار همه ی مسلمین است؛ مخصوصا آنهایی که مکتب اهل بیت را در عمل تحقق بخشیده اند و ایمانا و عملا به آن متصل شده اند .

امروز در ایران اسلامی - که حاکمیت اسلام و قرآن در آن، امیدی به همه ی مسلمین عالم داده است - بحمدالله پرچم اهل بیت در اهتزاز است و ما می بینیم که همه ی مسلمین گوشه و کنار عالم، به این نظام و به این جمهوری و به این پرچم و به پرچم متعالی اسلام که در این جا در اهتزاز است، احترام می گذارند و از آن احساس عزت می کنند. «بموالاتکم تمت الکلمه و عظمت النعمه و ائتلفت الفرقه» 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد